Lekker thuis. Dit waarderen Nederlanders het meest in huis

Lekker thuis. Dit waarderen Nederlanders het meest in huis

Een op drie Nederlanders vindt thuiszijn fijner dan voorheen dankzij lockdown. Ondanks dat Nederlanders dit jaar verplicht meer dan ooit thuisblijven, kijkt meer dan driekwart (78%) ernaar uit om thuis te komen, na een werkdag, een vakantie of na een rondje met de hond door de regen. Sterker nog, een derde (32%) is het thuiszijn door de lockdown zelfs meer gaan waarderen. Dit blijkt uit onderzoek* van Luxaflex®. Maar wat is er nodig voor een echt thuisgevoel? Lees hieronder wat Nederland denkt.

Lekker thuisblijven. Dit waarderen nederlanders het meest in huis #thuisblijven #lockdown #nederlanders

Privacy en veiligheid

Nederlanders vinden het vooral belangrijk dat ze zich veilig voelen en privacy hebben, blijkt uit het onderzoek. Bijna de helft (45%) geeft aan dat veiligheid een van de belangrijkste voorwaarden is om zich ergens thuis te kunnen voelen en een derde geeft aan dat privacy een aspect is waar zij veel waarde aan hechten.

Mannen: thuisgevoel door internet en elektronica

Waar hechten mannen en vrouwen het meeste waarde aan voor het ultieme thuisgevoel? Opvallend genoeg worden verschillende aspecten benoemd. Zo is het gevoel van veiligheid voor vrouwen iets belangrijker (49%) dan voor mannen (41%), terwijl mannen juist meer waarde hechten aan internet en elektronica (43%).

Thuisblijven tijdens lockdown. Dit waarderen Nederlanders het meest thuis #thuisblijven #lockdown

Vrouwen: comfort en interieurstijl 

Bij het creëren van een thuisgevoel speelt het interieur ook een rol. Voor mannen blijkt vooral een comfortabel interieur (31%) van belang, terwijl stijl een kleinere rol speelt (21%). Vrouwen hechten iets meer waarde aan zowel het comfort (35%) als de interieurstijl (31%).

Fijne buitenruimte met licht en persoonlijke items

De overige eigenschappen van een huis spelen ook een rol bij ons thuisgevoel. Voor Nederlanders zijn bijvoorbeeld de omgeving van het huis (24%), een fijne buitenruimte (24%), veel licht (22%) en persoonlijke items zoals foto’s en kunst (19%) van belang. Hoe het pand zelf eruitziet – of het nu nieuwbouw is of juist een karakteristiek huis – is het minst bepalend voor het thuisgevoel.

* In haar nieuwste campagne laat Luxaflex® zien dat thuiskomen en thuiszijn voor iedereen een andere betekenis heeft.


BLADER OP MERK

BLADER OP PRODUCTGROEP

Andere bezoekers bekeken ook

Meld je aan voor de nieuwsbrief




Klik hier om GRATIS
informatie aan te vragen