pinterest

Creëer thuis een professionele werkruimte

In een werkweek breng je veel tijd door in je werkruimte. Thuiswerken wordt steeds populairder en meer mensen geven daar ook de voorkeur aan. Een thuiswerkplek biedt vaak een betere concentratie en het beperkt de reistijd waardoor je deze tijd in andere zaken kunt steken. Het is belangrijk om je werkplek professioneel in te richten om goed te werk te gaan. In dit artikel leggen we je uit hoe je dat doet en waarom dit belangrijk is, lees dus snel verder!

Hoe creëer je een professionele werkruimte

De spullen die in je werkruimte staan zeggen veel over de professionaliteit van je werk. Een goed bureau, bureaustoel, computer, muis en een toetsenbord dragen bij aan een fijne werkplek. De goede houding aan je bureau en van je bureaustoel is essentieel, anders krijg je binnen de kortste keren last van je rug. Ook is de opbergruimte van je werkruimte belangrijk zodat het netjes opgeruimd oogt. Kies de kantoormeubelen die bij jouw stijl passen en waar jij je fijn bij voelt. Kies voor een verstelbaar bureau zodat je het kunt verhogen, dit bevorderd een actieve werkplek dat goed is voor je houding. De ladeblokken zorgen ervoor dat je alle spullen bij de hand hebt en dat alles netjes opgeborgen is. Het budget bepaal je zelf. Hecht je waarde aan duurzaamheid? Dan is daar ook een ruim assortiment voor beschikbaar. 

Waarom een professionele werkruimte

Een professionele ruimte weergeeft de uitstraling van je vakgebied. Heb je veel verantwoordelijkheid of veel op de planning staan, dan is het fijn om efficiënt en effectief te kunnen werken. Geen afleiding of spullen die missen, alles wat je nodig hebt, ligt bij je werkplek en zo kun je hard aan de slag. Het is ook belangrijk om je werkruimte zo in te richten dat er ruimte is voor ontspanning. Lees ook deze blog over een fijne werkplek, hier lees je andere belangrijke punten zoals het daglicht, lunchruimte en decoratie. Let er ook goed op dat je tijdens je werk niet gestoord wordt. Zit je in een belangrijke meeting? Zorg dan voor zo min mogelijk achtergrondgeluiden om de meeting professioneel te houden. Houd altijd een professionele werkhouding in je achterhoofd bij het inrichten van je werkkamer. 

Een professionele maar sfeervolle uitstraling

Ben je zelfstandig ondernemer of werk je in een team en wil je professioneel overkomen? Daar zegt de werkplek al veel over, tijdens een meeting of wanneer een partner of klant op bezoek komt bijvoorbeeld. Het is ook heel belangrijk om wel een sfeervol interieur te creëren, dit maakt het werk ook wat leuker. Wanneer je personeel hebt en je hebt zelf een professionele omgeving, breng je deze sfeer ook over op je personeel. Je werkplek is de basis voor het uitvoeren van je werk dus hecht hier veel waarde aan. Beter een goede start dan verkeerd beginnen en daarom mag hier ook best een budget staan voor je interieur.  

Nu weet je alle aspecten die horen bij het creëren van een professionele werkruimte. Bestel je meubels en begin met het fijn inrichten van je werkplek. Een fijne werkplek zorgt voor een proactieve instelling, ga dus snel aan de slag!

Deel dit artikel:
deel op facebook deel op linkedin deel op twitter deel op pinterest deel op whatsapp
banner
banner

Volg ons via

facebook instagram pinterest twitter

Maandelijkse nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Brochures aanvragen

Vraag gratis woonbrochures aan in onze brochure service

Brochure aanvragen
Klik hier om GRATIS
informatie aan te vragen